fbpx

Таємниці Смотрицького каньйону

Кам’янець-Подільський славиться не лише своєю середньовічною фортецею. Навколишня природа та рельєф також можуть розповісти неймовірні історії з минулого. Під час мандрівки околицями Кам’янецького замку ви матимете унікальну можливість відчути себе археологами, які “полюють” на викопні решти стародавніх істот. І, можливо, вам вдасться відшукати свого трилобіта!

Деталі маршруту

Формат: палеотур
Для кого: для сімейної подорожі-пригоди, шкільних дитячих груп, дорослих і гостей Кам’янця-Подільського
Тип: пішохідний
Навігація: з квітня по жовтень
Більше
Менше

м. Кам’янець-Подільський

Кам’янець-Подільська фортеця

Початковий пункт маршруту – оглядовий майданчик перед фортецею чи її тильна сторона, звідки добре проглядається весь подільший шлях. Можливі два варіанти проходження маршруту: прямий та реверсний.

Хрестовоздвиженська церква

На території храму можна побачити відслонення “типової Кам’янецької скелі” з трьома чітко вираженими горизонтами: знизу рівні плитки доломітів, над ними – грудкуватий моноліт обриву та виположений, вкритий травою, схил, що приховує чергування менш стійких до ерозії мергелів і доломітів.

Долина течії Дібруха

Далі шлях проходить дорогою вздовж струмка Дібруха повз територію Хрестовоздвиженської церкви, яка залишається зліва. В осипах біля дороги на поверхнях доломітових плиток можна помітити тріщини усихання (скам’янілі такири), відбитки мушель остракод (черепашкові раки) та інші вуглефіковані рештки. На різкому повороті наліво дорога піднімається до рівня скам’янілого коралового рифу. Тут прямо в скелі можна побачити текстури трубок, стебла морських лілій та гілочки моховаток. Справа в долині річки шумить водоспад. Коралова дорога приводить до розвилки, де направо маршрут продовжує дерев’яний місток через струмок. Після нього потрібно знову обрати рух направо. Через 50 м буде спуск до вищезгаданого водоспаду. Далі стежка між приватних будинків підіймається вгору. На стежці прямо під ногами та в бічному осипі ви найдете велике різноманіття глибоководних скам’янілостей брахіопод, гастропод, ортоцератидів (кракенів) і фрагменти трилобітів, а іноді зустрічаються корали сірінгопоріди та тентакуліти.

Денна башта Кам’янець-Подільської фортеці

Підйом завершується чудовим краєвидом на фортецю та долину Дібрухи, з пам’ятником семи культур і Хрестом примирення. Стежка виводить на ґрунтову дорогу, де треба повернути ліворуч вздовж фортеці до в’їзної арки. Після арки, пройшовши між Новою фортецею (валами) і Денною баштою замку, починається автошлях. Пройшовши вздовж нього тротуаром, доходимо до входу в замок (вихідний пункт).

Розробник маршруту:
Ігор Касіяник

Що відвідати?

Кам’янець-Подільську фортецю, пам'ятник семи культур, Хрестовоздвиженську церкву, музей мініатюр “Замки України”